סניף ראשי: יעקב רוזן 9 רמת גן
סניפים: רמת גן, חיפה

077-8051013 ✆

7 טיפים לשפת גוף מנצחת בראיון עבודה

7 טיפים לשפת גוף מנצחת בראיון עבודה

ראיון עבודה הינו מאורע הפוגש את כולנו בשלבים שונים בחיינו, בשלב חיפוש העבודה, ובעת התקדמות או שינוי מקום עבודה. כולנו מתכוננים לראיון עבודה, עפ"י רב אנו עסוקים יותר במלל ובתוכן, בתכנון הדברים והנושאים שברצוננו להציג.

מנסים לאסוף מודיעין ולברר מה אנו צפויים להישאל בודקים בגוגל ומחפשים מהן השאלות הנפוצות בראיון עבודה בחלוקה לפי תחומים- היי טק, מכירות, ניהול ועוד. הרציניים מביננו יכתבו להם את תוכן הדברים שהם מעוניינים להעביר בריאיון, תוך מתן דגשים על הצלחות והישגים הראויים לציון ועריכת סימולציות מענה לשאלות צפויות.

אך הסוד הידוע הוא שחשוב מאד להיות מוכן גם להעברת המסר הא-מילולי. אותו מסר שכולנו מכירים המסר המייצר את הרושם הראשוני.

המסר המאפשר לצד השני לגבש בתוך שניות ספורות את דעתו עלינו.
מחקרים מעלים כי מרבית האנשים זוכרים אחוזים בודדים ממסרים מילוליים ומתרשמים בעיקר ממסרים א-מילוליים הנחרתים עמוק יותר.

מה כולל המסר הא-מילולי? מה הם המרכיבים שלו?

ניתן לחלק את המסר הא-מילולי לשלושה חלקים עיקריים:


1. הנראות שלנו

2. שפת הגוף

3. המקצב שלנו

הנראות שלנו


כוללת מרכיבים רבים – ולמעשה מדובר בסך הגורמים המרכיבים את ההופעה החיצונית שלנו, מבין אלה שיש לנו שליטה עליהם ניתן למנות את סגנון הלבוש מכף רגל ועד ראש, הפנים איפור – עם או בלי.
השיער – צורת השיער (מסודר או פזור) קצר או ארוך, פזור או אסוף, צבוע או לא וכד'. 

 

מהם הדגשים בהם ראוי להתמקד בנושא הנראות:

  • לראיון עבודה יש להגיע מאורגנים נקיים ומסודרים
  • המראה וההופעה צריכים להתאים למקום.

למשל לא מומלץ להגיע לראיון עבודה בצבא – בחיל אוויר עם שיער ארוך לגברים או שיער לא אסוף לנשים כך גם לא מתאים להגיע עם חליפת שלושה חלקים ועניבה בעת ראיון עבודה כמתכנת בסטארט אפ. ולכן אנחנו נדרשים לחשוב ולתכנן את הלבוש וההופעה על מנת שיהלמו את המקום אליו אנו מגיעים והנורמות שלו. בעבר היה נהוג להמליץ לגברים להגיע לראיון עבודה כשהם לובשים חולצה מכופתרת בצבעי תכלת ולבן – צבעים המשדרים אמינות ואחריות "אפשר לסמוך עליי" "אני אדם אחראי ומחויב" כיום יש מקומות אליהם ניתן להגיע גם עם חולצה ורודה או חולצת טריקו.


כאמור הכל בתלות במקום אליו אנו מגיעים ובנורמות הנהוגות בו. למשל, חולצת משי ורודה עם פרחים צבעוניים מעבירה מסר אחר מחולצה מכופתרת בצבע כחול ולכן לכל עולם העיצוב המשחקים והתעשייה בתחומים אלה ניתן להגיע עם חולצת משי פרחונית. לראיון עבודה במשרד רואי חשבון… קצת פחות מתאים.

שפת הגוף


חשוב להגיע עם שפת גוף רגועה נינוחה המשדרת ביטחון עצמי,
לכל אדם יש את שפת הגוף האוטנטית והייחודית שלו. 

המקצב שלנו


התדר האישי שלנו הוא גם טון הדיבור שלנו, שפת הגוף שלנו הינה מרכיב חשוב ביצירת התקשורת הא-מילולית וביצירת הרושם הראשוני. ראיון עבודה מתחיל כיום בשיחה טלפונית, בשיחה הראשונית אשר תקבע לנו האם אנחנו ממשיכים הלאה בתהליך המיון. 

 

אז כיצד ניתן להשפיע באמצעות שפת הגוף בשיחת טלפון?

לכאורה מדובר בפרדוקס ממש זוכרים מדובר בשיחת טלפון לא שיחת וידאו- זום. הצעדים הנכונים להשפעה על שפת הגוף בשלב הראשוני של תהליך המיון בראיון עבודה טלפוני: 


1. נהלו את השיחה בעמידה
מדוע? כאשר אנחנו עומדים האנרגיה שלנו שונה מהאנרגיה כאשר אנחנו יושבים. האנרגיה הזו משפיעה עלינו ובכך גם על הקול על טון הדיבור ועל מקצב הדיבור כל עולם האינטונציה והאנרגיה, לאינטונציה נחזור בהמשך. זכרו לכן אתם מנהלים את ראיון העבודה הראשוני בטלפון בעמידה.
סיפור המדגים היטב את האנרגיה השונה בעמידה וישיבה תינוק בוכה, באופן אינטואיטיבי אנחנו מרימים אותו ומחזיקים אותו על הידיים. כאשר הוא נירגע / נרדם אנחנו מתיישבים, וישר הוא מתחיל לבכות שוב. מה היה לנו כאן? נשאר אותו חום גוף אותה קירבה, רק מקצב הלב והדופק שלנו השתנה כאשר התיישבנו וישר התינוק חש בכך.


2. חשוב לנהל את הריאיון במקום שקט ומאפשר על מנת להימנע מהפרכות לא רצויות במהלך השיחה.


3. הכלי החשוב ביותר – היכולת להשתמש באינטונציה. 
הביעו את הרגשות באמצעות האינטונציה, הראו התלהבות, שנו את טון הדיבור בהתאמה לתוכן, עלו והורידו את טון הדיבור שלכם, שילטו בקצב הדיבור, הקפידו על קצב רגוע לא מהיר ולא איטי מדי. חשוב לדבר באופן ברור לא לבלוע מלים.

בשעה טובה צלחתם את השלב הראשוני של ראיון העבודה בטלפון וזומנתם לראיון עבודה בחברה. חשוב להתכונן לראיון עבודה. לימדו על החברה, על התפקיד אליו אתם מתראיינים, על מי מראיין אתכם ולהכין הצגה עצמית מנצחת שאתם שולטים בה היטב מלאי אנרגיה וביטחון עצמי. 

7 טיפים לשפת גוף מנצחת בריאיון העבודה

1. הליכה יציבה בטוחה לא מהירה מידי

2. גב זקוף

3. ראש מורם

4. לייצר קשר עין וחיבור עם המראיין

5. להגיע ולגשת וללחוץ ידיים, לחיצת היד היא קוד בעולם העסקי ולכן חשוב לא לוותר על השלב הזה, השלב שבודק האם הגעתי עם נשק או ללא נשק שלב חשוב ביצירת הכימיה עם המראיין, זכרו להסתכל בעיניים, זה הזמן להכיר את ה"לחיצה המושלמת", בלחיצה המושלמת – בוהן לבוהן לאחוז חזק אך לא בכוח, שלושה ניעורים עדינים ולשחרר

6. להיות קשובים לשלוט במרחב החדר כלומר להרגיש בבית

7. החשוב ביותר – חיוך, חיוך הינו כלי אפקטיבי ליצירת כימיה, זה הזמן המתאים ביותר להשתמש בו

צור קשר

077-8051013 ✆

subtextacademy@gmail.com

סניף רמת גן

סניף חיפה